Reklamaatiot/palautukset

Jaa tästä hyvät jutut kavereillekin!

Vaikka pyrimme huolellisuuteen ja tarjoamaan parasta, aina kaikki ei mene kuin strömsössä!

Lisähaastetta tuo elävän materiaalin kanssa toimiminen. 

 

Tästä löydät ohjeet niihin tilanteisiin, kun tuote ei syystä taikka toisesta vastaakaan odotuksiasi.

Nyrkkisääntö: Jos havaitset tuotteessa jonkin vian, ota yhteyttä meihin välittömästi mieluiten kirjallisesti sähköpostilla.

Haluamme ehdottomasti tietää harmistuksestasi!

Palautus-/peruuttamisoikeudet:

  • Elottomia tuotteita koskee normaali 14 vuorokauden palautusoikeus. Ota aina yhteyttä ennen palautusta.
  • Verkkokursseissa on aina myös 14 vrk:n peruutusoikeus (lasketaan siitä, kun ostat tuotteen), mikäli kurssin tiedoissa ei ole muuta mainittu.
  • E-kirjoissa peruutusoikeus on rajattu. 14 vrk:n peruuttamisaika lasketaan tilauksesta ja se päättyy, kun tuote on toimitettu. Käytännössä e-kirjojen toimitus tapahtuu välittömästi tilauksen jälkeen sähköpostilla, eli peruuttamisajalla. Tällöin peruuttamisoikeus loppuu, sillä jo toimitettua digituotetta ei luonnollisesti voi mitenkään palauttaa! (Tämä ehto sinun tulee myös hyväksyä ennen tilaamista.)
  • Taimet ovat herkästi pilaantuvia tuotteita, joten niitä ei automaattinen 14 vrk:n peruuttamisaika koske. Käsittelemme taimia koskevat reklamaatiot tapauskohtaisesti.
  • Jos tuotteessa on selkeä vika/virhe/puute, joka on ollut olemassa ja tiedossa jo sen lähettämishetkellä, eikä siitä ole mainittu sinulle ennen toimitusta, sinulla aina oikeus peruuttaa tilauksesi!

Lisätietoja peruuttamisoikeuksista voit lukea tästä.

 

Palautuksen kustannukset:

  • maksamme tuotteiden palautuskustannukset vain siinä tapauksessa, että palautuksen syy on meidän virheemme 

 

Maksujen palautus:

Maksun palautuksen edellytyksenä on

  • tuotteella on palautus-/peruuttamisoikeus (kts. edellä) tai olemme siitä erikseen sopineet
  • peruuttamisilmoitus on tehty kirjallisesti (sähköposti) 14 vrk:n sisällä tuotteiden vastaanottamisesta
  • tuotteet on palautettu 14 vrk:n sisällä peruuttamisilmoituksen tekemisestä, mikäli muuta ei ole sovittu
  • palautetut tuotteet ovat samassa kunnossa kuin meiltä lähetettäessä (ei olennaista vähentymistä/muuttumista)

Poikkeuksena tästä on etukäteen sovittu taimitilauksen peruutus. Useimmissa tapauksissa taimia ei tarvitse lähettää takaisin Puutarha Auringontähteen. Maksun palautuksen ehtona on silloin kuvamateriaali tai muu luotettava selvitys taimien vahingoittumisesta.

Maksamasi kulut palautetaan tuotteiden osalta täysimääräisinä ja rahtikulujen osalta halvimman vaihtoehdon mukaan, mikäli edellä olevat ehdot täyttyvät.

Maksu palautetaan sinulle viipymättä em. edellytysten täytyttyä, kuitenkin viimeistään 14 vrk:n kuluttua peruuttamisilmoituksesta (mikäli tuotteet on todistettavasti palautettu tai muuta ei ole erikseen sovittu).

Maksu palautetaan samalla tavalla kuin olet sen alunperin tehnyt. 

Esim. verkkopankkimaksu palautetaan pankkitilillesi, luottokorttimaksu luottokorttilille

 

Jos haluat peruuttaa tilauksesi, toimi näin:

  1. Ota yhteyttä Puutarha Auringontähteen sähköpostitse 14 vrk:n sisällä siitä, kun olet saanut tuotteet haltuusi. Kerro viestissä
    • nimesi,
    • tilauksesi nro,
    • tilauksen päivämäärä,
    • tilatut tuotteet sekä
    • mitkä tuotteet haluat palauttaa.
  2. Jos mielestäsi palautuksen syy on Auringontähden tekemä virhe tai selkeä virhe/vika/puute tuotteissa, kerro syy myös viestissäsi. Muussa tapauksessa sinun ei tarvitse syytä peruuttamiselle ilmoittaa, jos et halua.
  3. Olemme sinuun viipymättä yhteydessä ja neuvomme miten asiassa edetään.

Voit halutessasi lähettää peruutusilmoituksen myös tällä lomakkeella:

Tilauksen peruutuslomake
Jos laskutus- ja toimitusosoite eivät ole samat, ilmoita tässä toimitusosoite.
Kerro, haluatko palauttaa kaikki tuotteet vai vain osan.
Maksamme palautuksen kulut vain siinä tapauksessa, että palautuksen syy on Auringontähden virhe tai viallinen tuote.

HUOM! Tilauksen noutamatta jättäminen tai lähettäminen takaisin Puutarha Auringontähteen ilman peruuttamisilmoituksen tekemistä ei ole tilauksen peruutus!

 

Kuljetusvauriot:

Jos taimet ovat kuljetuksessa vaurioituneet tai niissä on jotain muuta vikaa, ota välittömästi yhteyttä sähköpostilla. Kuljetuksessa aiheutuneet vauriot kuuluvat pääosin kuljetusyhtiön (Posti tai Matkahuolto) korvattaviin. Korvauksen ehtona on, että rahtikirjaan on tehty tavaraa luovutettaessa merkintä vaurioista. Reklamoi kuljetusvaurioista aina välittömästi myös kuljetusyhtiötä! Tästä pääset Matkahuollon Vahingonkorvauslomakkeeseen. 

 

Huom! Taimet kasvatetaan taimistolla avomaalla, joten niiden kasvuvaihe vaihtelee kasvukauden kuluessa normaaliin tapaan.

Kasvukauden ulkopuolella ne ovat kullekin kasville tyypilliseen tapaan lepotilassa. Käytännössä tämä tarkoittaa, että useimpien perennojen maanpäälliset osat ovat lakastuneet tai maanpäällistä kasvustoa ei ole lainkaan. Puuvartiset lehtipuut ja -pensaat puolestaan ovat lepokaudella lehdettömiä, keväällä ns. hiirenkorvilla ja syksyllä eri asteisesti tuleentuneita.

Normaalit, vuodenajasta johtuvat muutokset/poikkeavuudet esittelykuviin eivät ole virhe, eivätkä tilauksen peruutuksen/palautuksen peruste.

 

Muistathan noutaa lähetyksen Matkahuollosta tai Postista heti sen saavuttua perille!

Vaikka pakkaamme taimet huolellisesti, ne eivät kestä pitkää säilytystä pimeässä ja ilman kastelua. Tämä on erityisen tärkeää muistaa hellekeleillä. Taimet saattavat joutua olemaan jopa saunalämpötiloissa matkan varrella!

 

KASVIHUONETOIMITUKSET

Meiltä tilatut kasvihuoneet toimitetaan suoraan maahantuojan (Akiro Oy) varastolta asiakkaille. Tästä johtuen toimituksen hallinta ei ole Puutarha Auringontähden käsissä, vaan lähettäjänä toimii maahantuoja.

Kasvihuonetoimituksia koskevat ehdot:

  • Kasvihuoneiden ja kennolevyjen toimitusaika on n. 5 päivää – 6 viikkoa. HUOM! Emme hyvitä kolmannen osapuolen mahdollisesti aiheuttamia viivytyksiä (esim. Posti). 
  • Toimitus vain Suomeen (ei Ahvenanmaalle)
  • Kasvihuoneet toimitetaan kappalerahtina (kohteeseen tulee olla Postin jakelurekalle esteetön pääsy)
  • Tuotteet toimitetaan kappalerahtina ja käsinpurkuna, joten olethan vastaanottamassa tuotteita kuljettajan apuna. Kohteeseen tulee olla esteetön pääsy.
  • Kaikki tuotereklamaatiot (virheelliset osat, puuttuvat osat jne.) on hoidettava kirjallisesti sähköpostitse: [email protected]. Reklamaatiota varten tarvitset:
    • tilauksen numeron,
    • oman puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteesi
    • tilattu tuote ja tuotemäärä
    • reklamaation syy
    • rikkoutuneen tai puuttuvan osan osanumero ja määrä.
    • Liitteeksi laitettava lisäksi myös valokuvia vaurioista/ virheellisistä osista sekä valokuvia asennuksen vaiheesta ja kuvia jo kasatusta kasvihuoneesta ja jäljellä olevista osista. Jos kyseessä on kuljetusvaurio, muista pyytää siitä kuljettajalta merkintä rahtikirjaan. Liitä reklamaatioon kuva tästä rahtikirjasta merkintöineen.
  • HUOM! Kaikki em. tiedot ovat pakollisia reklamaation käsittelyä varten. Mikäli tietoja puuttuu, joudutaan reklamaatio hylkäämään. Tuotereklamaatioissa ehjät tai puuttuvat osat toimitetaan asiakkaalle valmistajan takuun ja kuluttajansuojalain mukaisesti kohtuullisessa ajassa, muita hyvityksiä (tuotehyvitykset tai rahalliset hyvitykset) emme myönnä.